събота, 9 март 2013 г.

Пролетни ванилови мъфини


Преди три години, когато започнаха моите сладки магии в кухнята, това беше първата рецепта за мъфини, която изпробвах. Получиха ми се от първия път и бях мнооого горда със себе си, защото преди това един свястен кекс не можех да направя.
Рецептата я открих в Готварския форум на Бг мама /при Лабрекс/ и  все още продължавам да намирам страхотни рецепти там.
Признавам си, че рядко правя едно и също нещо повече от 2 пъти, защото ми се иска постоянно да експериментирам с нови и нови вкусове, но специално тази рецепта съм я правила десетки пъти. Причините за това за няколко:)
Първо - изключително е лесна - всички продукти се разбъркват заедно.
Второ - всеки път може да се използва различен вкус на една от съставките и съответно и вкусът на мъфините се променя.
Трето - няма какво да им се обърка, дори и за начинаещи в кухнята.
Четвърто - стават много сочни и си остават такива дори и след няколко дни и не на последно място - за изключително вкусни :)

Хайде стига съм ги хвалела, ето и рецептата

МЪФИНИ С ПУДИНГ  и ЗАХАРНА УКРАСА


Продукти за 24бр средно големи мъфина
3 яйца
240г брашно
1 пак. пудинг "Ванилия" на д-р Йоткер /може и Карамел или Шоколад/
150г захар
130мл прясно мляко
120г масло
60мл олио /може общо 200г масло или  маргарин, както е в оригиналната рецепта/
2 пак.ванилия
1 бакпулвер



Приготвяне
В дълбока купа се слагат брашното, захарта, пудинга, ванилията и бакпулвера. Прави се кладенче и вътре се слагат останалите продуктите - яйцата, мазнината и млякото. Всичко се разбърква с миксера , докато стане хомогенна, гладка и гъста смес. Разпределя се в предварително подготвени капсулки за мъфини, поставени във форма за мъфини или подходящи чашки. Сместа трябва да е около половината на капсулката, защото доста се надуват. /Аз слагам по една не много пълна суп.лъж./ Пекат се в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 15-20 минути или до суха клечка. Охлаждат се напълно и след това се декорират или просто се хапват. Изключително много им отива компанията на чаша капучино или горещо ароматно кафе :)


А ето го и най-малкия ми син, колко е доволен , че е успял да си вземе мъфинче, докато мама отчаяно се опитва да снима малкото останали в чинията :)



Захарната  декорация - приготвена е от този домашен захарен фондан, оцветен предварително в желаните пролетни цветове.


Тези мъфини ги приготвих специално за учителките в Детската градина на средния ми син, тъй като реших тази година да избягам от подаряването на традиционните букети.


Дъщеря ми също много хареса идеята , та се наложи да украся още няколко бройки, за да има и за нейните учителки в училище :)

И двете деца споделиха, че учителките са били очаровани :)







5 коментара:

  1. Как няма да са очаровани! Много свежи и красиви! Ей сега ще я пробвам тази рецепта.

    ОтговорИзтриване
  2. Ейй, малкия как се е засмял, какво ли си мисли, ах само да ме снимат и нападам украсата))))))))
    Изглеждат много добре разчупени, почти усетих ваниловия аромат (аз обожавам ванилия)

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотни са! Имам едно въпросче - необходим ли е маслен крем под фондана, както при тортите?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Иглика. Аз лично не мажа, защото повърхността е малка. Но ако искате да ги съхранявате повече от 2-3 дни е добре да намажете с маслен крем

      Изтриване
  4. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...