вторник, 22 май 2012 г.

10-тият рожден ден на моето момиче, или как една КИТАРА може да бъде вкусна :)


     10-тият рожден ден е първият сериозен юбилей в живота. Дъщеря ми толкова много се вълнуваше, че успя да зарази всички ни с ентусиазма, който я беше обзел. Като цяло нейните рождени дни винаги са били голям празник за нашето семейство - нали ни е първото дете и единствената дъщеря, вниманието към нея винаги е било сериозно. Желанието й за торта "Китара" беше толкова голямо, че не можах да й откажа, като естествено тайничко се надявах да не се проваля и да не я разочаровам. Тази торта щеше да бъде моят подарък за порасналото ми момиче.
     И пак се започна едно четене и разглеждане на снимки и клипове по нощите. Колкото повече наближаваше момента , толкова по-голям страх ме обземаше. 
      В Темата за приготвяне на торти се оказа, че има много знаещи и можещи момичета, които ми дадоха невероятна подкрепа и с тяхна помощ успях да сътворя така желаната торта. Хиляди благодарности към  Катя /Сливен/, която прави невероятни торти, за подадената ръка и дадените напътствия при прохождането ми в тортоправенето.
     Първоначално имах нужда от малка предварителна подготовка. Тъй като по това време нямаше откъде в Бургас да се купи каквато и да е сладкарска боя или инструменти, успях да намеря един английски сайт  и си поръчах необходимите принадлежности. Тогава и идея си нямах, че онлайн пазаруването е така завладяващо. :)
    Реших, че този път ще направя друго захарно покритие и се спрях на така известното Шоколадово тесто на Ван444ето, защото децата най-много обичат шоколад. За целта ми беше необходимо , както бяло така и кафяво тесто.
      Тъй като тортата се очертаваше доста голяма около 80см, реших да не рискувам с домашни блатове и купих готови ванилови и какаови платки.
       Затова пък реших, че ще има два вида крем.
       Рецептата за първия кремът и ценни съвети за оформянето на китарата получих отново от  едно от момичета от форума - Ели-с, която също беше правила подобна торта.
        
Крем с  лимонов вкус 
Продукти:
200г масло
50 г. твърд маргарин (може да се замени с масло)
450 г. пудра захар
2 кутии крем сирене "Филаделфия" - около 250-300гр
50 мл сметана
4 суп.л. лимонов сок
2 ванилии

Приготвяне
Маслото и /или/ маргарина се оставя на стайна температура за няколко часа. Разбива се до побеляване с пудрата захар. Добавя се ванилията и лимоновия сок.  Прибавя се крем сиренето и разбитата предварително сметана. Ако кремът ви се види много гъст, може сметаната да бъде добавена в течно състояние.

Крем Бял ганаш
  Продукти:
 300мл сладкарска сметана
 300 г бял шоколад
   
Приготвяне:
Сметаната се загрява до кипване. Шоколадът се натрошава на ситни парчета и се залива с горещата сметана. Остава се да се охлади и се прибира в хладилника за 1 нощ. След това се разбива с миксер на пухкав крем.

      И така след няколко безсънни нощи, ето го резултата :

     Дъщеря ми беше във възторг, децата на рождения ден възхитени, а от родителите никой не вярваше , че аз съм направила тортата. Дори майка ми каза: "Ако не бях видяла с очите си, че ти я направи, нямаше да повярвам". Ами как да повярва жената, като тя в кухнята не ме беше виждала :)

     Ето така бях завладяна от Сладката магия на правенето на торти, която продължава и до днес. Започнах само да си мисля за следващия повод, който да се зададе, за да направя торта. Естествено, доста често се случваше, да направя и без повод :) Слава богу, повечето ми приятелки бяха впечатлени от новото ми хоби и започнаха да си поръчват торти и за техните празнични моменти. Ама  как да им откаже човек :) :) :)


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...