вторник, 30 април 2013 г.

Веган меденки и подготовка за втoрия рожден ден на моето момченце

Предстоеше вторият рожден ден на най-малкия ми син. Искаше ми се да му направя един тематичен празник на морска тематика. Тоалетът и шапката , които бях подготвила за него,

бяха с морски мотиви и за това се спрях  и на типичен морски вид на тортата. Нея обаче ще я видите в следващата публикация. 
Освен тортата, реших да подготвя и вкусни сладки, със захрен фондан в същите морски мотиви.



Доста време се чудих и каква рецепта да използвам, тъй като ми се искаше да бъде нещо , което досега не съм правила. 
Правила съм различни видове меденки, но като тези на тортеното извънземно Валерия не бях , а ми допаднаха най-много като съставки, тъй като не са много типични. 

Оригиналната рецепта  я има  в Тортената библиотека, където е показана стъпка по стъпка по един прекрасен начин с множество снимки и подробно описание, така че всяка начинаеща домакиня в кухнята да може да се справи.


Искам да ви споделя, че това са най-вкусните медени сладки. Смесицата от захар "Мусковадо", кленов сироп и мед, в комбинация с канела и джинджифил е повече от уникална.


Това, което аз промених е посоченото в рецептата масло. Тъй като исках сладките да бъдат постни го замених с 200 мл растително олио /ползвах от гроздови семки, но не пречи да бъде и слънчогледово/

Ето я моята инпертретация

ВЕГАН  МЕДЕНКИ

Продукти:
200г кафява захар "Мусковадо"
4 суп.лъж мед /може да се замени с агаве и кленов сироп/
6 суп.лъж вода
2 суп.лъж канела
1 суп.лъж смлян джинджифил
200мл олио /слънчогледово или от грозодови семки/
1 ч.л сода
500г брашно /може да се наложи да добавите или да сложите по-малко/

Приготвяне:
Захарта и водата се слагат в тенджера на котлона и се бъркат докато захарта се разтопи. Добавят се канелата, джинджифила и меда. След като и медът се стопи се маха от котлона и се добавя содата, а след това олиото. Оставя се сместа да се охлади и постепенно се слага брашното /ако прецените, че тестото е готово спрете да добавяте брашно/. Замесва се меко тесто и се оставя за няколко часа или за 1 нощ в хладилника . Като се извади тестото е стегнато и твърдо, но това не трябва да ви притеснява. Разточвате върху хартия за печене кора с дебелина 0.5см и изрязвате формичките, които искате. Печете в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 7-8 минути.
Освен сладките с морска украса, направих и малки подаръчета - лодки за момченцата, ягодки за момиченцата и лаленца за майките. Мисля, че се получиха много добре.





Най-лошото беше, че рождения ден не се състоя, поради разболяването на малкото ми момченце. Част от гостите си получиха предназначените за тях сладки изненади и скоро се надявам, че ще отпразнуваме празника, както трябва :)


2 коментара:

  1. Аз да потвърдя, че тези меденки са уникално вкусни и толкова красиви, че някои от тях красят нашият дом!
    Целувки за Матео от нас!

    ОтговорИзтриване
  2. Правя ги вече трета година ,уникални и много вкусни.Балгодаря за рецептата🙂🙂🙂

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...