вторник, 16 април 2013 г.

ШОКОЛАД ОТВЪТРЕ - ШОКОЛАД ОТВЪН

Напоследък изключително много ми харесват ефектно декорираните торти, но не със захарно покритие, а с нещо далеч по-вкусно, а именно - шоколад. Готовият шоколадов чипс, с който украсих тази торта  е страхотно лесно,бързо и ефектно решение :)

Има най-различни вкусове такъв чипс , които вършат страхотна работа и са изключително ефектни, но друго си е , когато човек сам си приготви всичко в къщи :) като например тази шоколадова обвивка :)

Работата с шоколад обаче винаги ме е притеснявала - говори се за темпериране, за топене, за специални термометри, което винаги ме е навеждало на мисълта за нещо много сложно и трудно постижимо. Да , ама не, оказа се, че не е чак толкова трудно, а в същото време е изключително забавно и много красиво.
Вдъхновението ми е втората торта в публикацията на Мариянка от Фюжън и класически рецепти, която прави изключително вкусни и красиви неща, а снимките й са разкошни. Мъри, радвам се, че те познавам, мила!
Изключителни благодарности и към Йоланта Делибозова, която в своя блог "Вкусно с Йоли" си е направила труда да обясни стъпка по стъпка как да си направим лесна и ефектна шоколадова украса. Следвайки описаното от нея на мен ми се получи от първия път.

За вътрешността на тортата използвах рецептата на Ирина Купенска за "Най-вкусната шоколадова торта" .
Признавам си, че блатовете от тази торта са ми изключително любими и съм ви ги представяла много пъти. Но в комбинацията с кремът сега ги направих за първи, а със сигурност не и за последен път. Божествено вкусен е :)
Самата рецепта няма да ви я представям подробно, тъй като Ирина го е направила перфектно в нейната публикация :)
Само ще кажа, че допълних шоколадовия вкус с 200г печени лешници, а  за украса използвах сърчица, изрязани от 150г пресни ягодки :)


За шоколадовата обвивка за торта с диаметър 22см ми бяха необходими :
100г черен шоколад
20г бял шоколад
хартия за печене
златиста сладкарска боя /дъст/



Разтопих черния шоколад на водна баня и добавих парченцата бял шоколад, като разбърквах докато се стопиха. Предварително бях подготвила един правоъгълник с дължина , равна на  обиколката на тортата и широчина , равна на височината на тортата и го намазах с шоколада, като използвах шпатула. След като леко изстина завих тортата и отгоре стегнах с ринга. Прибрах в хладилника за около 40минути. След това махнах ринга и отлепих хартията. С помощта на четка за рисуване нанесох златистия дъст. Декорирах с предварително изрязаните ягодови сърчица и поръсих със смлени лешници.
Получи се една много ефектна шоколадова магия :)


По молба на рожденичката подготвих и Шоколадови браунис сладки


И лешникови и кокосови бонбони, които ще ви представя в някоя от следващите публикации :)





4 коментара:

  1. Много ми харесват, особено идейна е щоколадовата обвивка. Браво!

    ОтговорИзтриване
  2. Благдоаря, Нати, много ми е драго да те видя и тук :)

    ОтговорИзтриване
  3. Много шоколадова публикация :), големи красавици си сътворила отново!
    Тези дни да се видим на живо, А? :))

    ОтговорИзтриване
  4. Моля те, сподели откъде си го купила този чипс, търся го вече от седмица и нямам успех,а е божествен! - Станимира

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...