четвъртък, 13 юни 2013 г.

Една различна бисквитена торта

Предполагам, че почти всеки от вас си има любима бисквитена торта. И аз съм така, с тази разлика, че харесвам бисквитената торта във всякакви вариации. Напоследък ми е изключително любим варианта с маскарпоне и бял шоколад. Преди няколко дни обаче Мариянка от Фюжън и класически рецепти, направи тази зашеметяваща торта "Суши" по рецепта за торта "Милка" и ми сподели, че остатъка от крема  е комбинирала с бисквити "Закуска". Беше ми донесла едно парченце, което да опитам и аз бях истински впечатлена от вкуса. И нямаше как да е другояче, защото торта Милка е от любимите ми торти. Още тогава реших, че в първия удобен случай ще направя тази комбинация - шоколадови бисквити и двата вида крем с бял и млечен шоколад. Нанесох леки корекции в кремчето, но въпреки това се получи прекрасна комбинация :)


Страхотната малка поставка за торти ми е подарък от Мариянка и използвам случая да й благодаря за чудесната изненада. Мъри,  знаеш колко много ме зарадва :) Благодаря ти!

Имах голямо желание да направя тортата с домашно приготвени бисквити. Изпробвах една комбинация от рецепти за други бисквитки и курабийки, но не бях удовлетворена от резултата и затова заложих на бисквитите "Закуска какао" . В най-скоро време обаче обещавам да ви предствя рецепта за истинска Домашна бисквитена торта :) с домашни бисквитки.

БИСКВИТЕНА ТОРТА С ДВА ШОКОЛАДОВИ КРЕМА



За блатовете:
2 пакета бисквити "Закуска какао"
200мл прясно мляко

За крема:
1л пълномаслено прясно мляко
8 жълтъка /белтъците може да ги замразите/
120г кристална захар
3 пудинга д-р Йоткер "Ванилия" с варене
2 пак желатин д-р Йоткер + 80мл вода

200г меко масло 82%
200г бял шоколад
200г тъмен шоколад
200г пълномаслена сметана /може и сладкарска/

Приготвяне на крема:
800мл от прясното мляко, заедно със захарта се слагат в тендера на котлона да заврат. Жълтъците, пудингите и 200мл прясно мляко се разбъркват до гладка кремообразна смес. Когато млякото заври се маха от котлона и на тънка струя към него се прибавя жълтъчно-пудинговата смес. Връща се отново на котлона и се бърка енергично докато се сгъсти. Желатинът се разтваря във водата и се оставя за 5 минути да набъбне. През това време кремът се разбърква , за да не хване коричка. В този случай няма нужда да втечнявате предварително желатина. Просто го изсипете в топлия крем и разбъркайте енергично и той ще се стопи от топлината. Кремът се покрива с домакинско фолио и се оставя да изстива.
Когато кремът се охлади, но не напълно да е студен  се добавя мекото масло. Тогава се оставя кремът да изстине напълно. Сметаната се разбива до твърди връхчета и се добавя към студения крем с шпатула , а не с миксер. Накрая кремът се разделя на две равни части. Двата вида шоколад се разстопяват по отделно на водна баня.Оставят се да изстинат.  Към едната част от крема се добавя белия шоколад, а към другата млечния.

Сглобяване на тортата:



Препоръчвам да използвате тортен ринг. В случай, че не разполагате с такъв, може да си направите от няколко слоя алуминиево фолио.
Разпределих бисквитите под формата на квадрат на всеки ред по 9 броя /3*3/ и от двата пакета бисквити, ми останаха само 3. Получиха ми се 5 броя редове и тортата стана доста висока. Всяка от бисквитките се топи в прясното мляко и се нарежда в тавичка или върху подложка. Върху първия ред се слага от белия крем, после пак бисквити и върху тях кафяв крем. Така докато свършат бисквитите. Кремът ми стигна точно за тази големина торта, като предвидих малко и за намазване отгоре. Останалите три бисквитки ги натроших най-отгоре за декорация :)


Оставя се хладилника да стегне поне за 8 часа.
Тортата е с много плътен и засищаш вкус, който ще удовлетвори желанието за сладко на всеки шокоценител :)






7 коментара:

  1. Тортата изглежда много добре!Интересни кремове,ще пробвам.
    Стана ми интересно замразяването на белтъците,за какво може да се използват след размразяване?

    ОтговорИзтриване
  2. Радвам се, че ви е харесала! Белтъците след размразяването се използват по същия начин , както и преди това - за белтъчни блатове, за целувки или за френски макарони, а защо не и за някакво солено ястие :)

    ОтговорИзтриване
  3. Явно ще е много вкусна, ще се пробва!

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей Ани! Отскоро открих блога ти и съм много впечатлена. Днес си купих всичко необходимо и приготвих тази страхотна бисквитена торта. Стана страхотна, благодаря!
    Поздрави Краси
    kr_vojnikova@abv.bg

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря, Краси! Радвам се, че ви е харесала :)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте, Ани
    аз също направих тортата и макар да не съм спец сладкар, стана страхотна, всички ме похвалиха :)
    Хубаво е, че има такива, които да ни дават толкова добри и вкусни идеи :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...