четвъртък, 27 септември 2012 г.

Честит рожден ден, мамо! Обичам те! /Бисквитена торта/

Днес милата ми майчица има рожден ден! Става на цели 66 години! Пожелавам й още няколко юбилея да празнува и да е все такава готина и усмихната майка и баба! Най-вероятно много голяма част от белите й коси са благодарение на мен, но пък съм сигурна, че повечето й прекрасни бръчки на лицето, са от многото прекрасни и усмихнати моменти, които сме прекарали заедно!
 Обичам те, мамо!

Тъй като тази година мама няма да е при нас на празника, първоначално нямах намерение да правя торта. Да, ама не! Все пак е празник и за мен, нищо че не е мой рождения ден, така че реших да спретна нещо набързо!
Миналата седмица експериментирах с една по-различна торта. Реших обаче да поизменя някои неща по нея и това е страхотен повод да я направя за втори път!

Ще започна с малко предисловие!
Велико Търново е моят най-любим български град. Дали, защото там прекарах най-прекрасните пет години от живота ми или пък , защото там се запознахме със съпруга ми, не знам, но си ми остава голямата любов :) и вечна тръпка. Винаги , когато отида там /колкото и рядко да се случва/ ме обземат едни страхотни чувства, които е трудно да се опишат с думи.

 По времето, когато учех там /1996-2001г/ често посещавахме едно много хубаво ресторанче, наречено "Щастливеца". Не знам дали името му има нещо общо с Алеко Константинов, или просто са искали всеки един от посетителите им да излиза щастлив от там, но неоспорим факт е изключително вкусната кухня, която предлагаха. В последствие разбрах, че бизнесът доста се е разрастнал и в момента има няколко ресторанта в старопрестолния град.

От много време се опитвах да намеря рецептата за Бисквитената торта с маскарпоне, която предлагат именно в този ресторант

Както знаете обаче, такива рецепти ревностно се пазят от главните готвачи и цяло чудо е, ако изобщо човек успее да се добере до тях. С малко помощ от приятел и малко кулинарен усет мисля, че горе-долу успях :)))) Разбира се нямаше как да знам точните пропорции, но и само продуктите ми свършиха работа :)Първият път, когато я направих сложих продуктите, които смятах, че се съдържат вътре , а именно бисквити "Закуска", маскарпоне, масло и бял шоколад. Тортата обаче стана малко тежичка за нашия вкус, затова предположих, че това не е точната рецепта. Последва лек експеримент от моя страна, който накрая наистина даде резултата, който очаквах :) , а именно след хапването й да се почувстваш истински доволен и щастлив :)
Бисквитена торта "Бъди Щастлив"
Продукти
2 пакета бисквити "Закуска" какао /може и да са смесени с обикновени/
500г маскарпоне
400г бял шоколад
200мл течна сметана /аз използвам животинска 30%, но няма пречка да се направи и с обикновена подсладена сладкарска сметана/
200г заквасена сметана
100мл студено прясно мляко за потапяне на бисквитите /може да добавите някакъв ликьор по ваше желание, но според моя вкус "Бейлис" е най-подходящ/

Приготвяне на крема
300г от шоколада се разтопява на водна баня. Оставя се леко да се охлади /като се пробва с пръста да не пари/ . Течната сметана /без да се разбива/ се прибавя към шоколада, като се бърка енергично, защото доста бързо стяга. Маскапонето /може да го оставите за няколко часа на стайна температура/ се разбърква за няколко секунди, колкото да добие кремообразен вид и се добавя сместа от бял шоколад и сметана. Накрая се прибавя и заквасената сметана. В случай , че обичате по-сладичко към маскрапонето може да сложете малко пудра захар, но според мен 300г шоколад са напълно достатъчни :)

Сглобяване на тортата
Първо е добре да прецените колко са на брой бисквитите и на колко реда ще ви е удобно да ги наредите. Аз пробвах на 4 реда по 9 бисквити на всеки ред , но ми останаха 4 бисквити, така че може и по друг начин да се наредят. Това няма особено значение, тъй като сервирането на тортата може и да не е под формата на стандартно парче, а с помощта на обикновена лъжица или лъжица за сладолед да се оформи на топки /точно, както я сервират в самия ресторант/

Прясното мляко се изсипва в дълбока чиния и топвате за секунди всяка една от бисквитите. След това разпределяте част от крема и настъргвате малко от останалите 100г бял шоколад. Това се повтаря докато наредите цялата торта. Отгоре също се настъргва шоколад, който може и да е млечен или черен, зависи от вашето желание. Може и да наръсите смлени орехи или лешници :)
Охлаждате за една нощ в хладилника и Бон апети!!!!


Бъдете доволни и щастливи!

13 коментара:

  1. Още веднъж честит празник на майчето ти и на цялото ви семейство, Ани! Жива и здрава, и винаги усмихната да е! Определено ме заинтригува с този вариант на бисквитена торта. Обезателно ще го опитам и аз възможно най-скоро. Звучи ми направо перфектно - маскарпоне и бял шоколад, тъкмо като за мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти, Диди! Ще очаквам с нетърпение да споделиш дали ти е харесала тортата в този вариант!

    ОтговорИзтриване
  3. Това Търново.......Ела да я опиташ на място и ще те срещна със сладкаря!Весел празник.

    ОтговорИзтриване
  4. Ани, още веднъж да ти е жива и здрава твоята майчица! Сигурна съм, че си я докарала на вкус тортата, щом те е направила щастлива :-) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Диди, определено много щастлива ме правят такива торти :)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте, страхотно звучи рецептата за бисквитена торта. Купила съм продукти и ще я правя. Но преди това имам няколко въпроса по приготвянето.
    1. Течната сметана разбърква ли се с миксер за да стане пухкава и тогава да се прибави към шоколада или се прибавя течна?
    2. Маскарпонето с миксер ли се бърка или само с вилица/лъжица?
    3. Изчаква ли се шоколада и сметаната да изстинат преди да се прибавят към маскарпонето или не?
    Много благодаря за отговорите.

    ОтговорИзтриване
  7. Здравейте, Мария! Отговарям ви на въпросите:
    1. Да, сметаната трябва да бъде течна. Като се прибави към разтопения шоколад, се разбърква много бързо и по този начин се получава гъст крем.
    2. Не е нужно маскарпонето да се разбива с миксер, достатъчно е само да се разбърка , за да стане гладко. Ако е оставено предварително на стайна температура се разбърква много лесно.
    3. Като разтопите шоколада, после леко го оставете да изстине /да можете да си потопите пръста , без да ви пари/, след това го смесете със сметаната и тогава с маскарпонето. Няма нужда от допълнително изстиване.

    ОтговорИзтриване
  8. Ани, направих я. Страхотна е! Благодаря за рецептата:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието, радва се, че ви е харесала.

      Изтриване
  9. Здравейте, аз приготвям подобна торта, но бих искала да опитам и Вашият вариант.
    Имам един въпрос. Течната млечна сметана подсладена ли трябва да бъде или не? Тъй като на пазара се предлагат и от двата вида, а се притеснявам да не стане прекалено сладка.
    Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте , Росица, аз лично съм я правила и с двата вида сметана и разликата е съвсем малка, може би само една идея по-сладка става с подсладената сметана. Лично аз предпочитам с неподсладена да я приготвям, защото тя е животинска и е по-добър продукт от растителната подсладена сметана.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...